В настоящата тема ще разгледаме представянето на числата в изчислителните устройства. Ще покажем представянето на числата в позиционните бройни системи, като се акцентира на десетична, двоична и шестнадесетична бройна система. Тези бройни системи се използват най-често в компютърната техника и в програмирането. Ще обясним и начините за кодиране на числовите данни в компютъра – цели числа без и със знак и различни видове реални числа.
Един от най-важните етапи при проектирането на една програма е съставянето на нейният алгоритъм. За това какво са алгоритмите, какви общи свойства имат те и как се изпълняват ще поговорим в този урок.
Всеки език за програмиране е съвкупност от правила и изключения, в която преобладават извлеченията. В този урок ще се запознаем със синтаксиса и семантиката на програмният език C/C++
Всяка програма написана на даден програмен език има определена структура. Тази стуктура определя последователността на програмиране. В този урок ще покажем как да нишем първата си програма на езика С.
Както бе споменато в предходните части съществуват три основни вида алгоритми: линейни, разклонени и циклични. В тази част ще разгледаме линейните алгоритми. При линейни алгоритми действията се изпълняват последователно едно след друго. Всяка стъпка на алгоритъма има само една предходна и една следваща.
Много често се налага да избираме между няколко възможни варианта за решаването на дадена задача. Какво решение ще вземем обикновено зависи от някакво условие. Това условие определя как ще продължи изпълнението на програмата. За да бъде изпълнена тази операция в програмните езици са въведени група оператори които под общото наименование (оператори за условно разклонение). В тази група спадат операторите if .. еlsе
и switсh case .. default
. (?:)
Итерационните структури са фрагменти от алгоритмите за решаване на задачи, в които се организира циклично повторение на определен набор от инструкции, които постепенно приближават процеса до желания резултат. Този метод се използва за организация на циклични програми с неизвестен предварително брой на повторенията. Обикновено при тези процеси резултатът от предидущото действие се използва като входна информация за следващото действие (цикъл).
Тест